vintage pannenlappen haken

Ik kreeg onlangs de vraag of ik een paar vintage pannenlappen zou kunnen haken, in rood en wit.
Na wat rondsurfen vond ik een paar ideeën die ik samenbracht en dit is mijn creatie geworden van de vintage pannenlappen met rood en wit :



Ik wilde dat de pannenlappen niet alleen mooi zouden zijn om naar te kijken of om een keuken op te vrolijken, maar ze moesten ook functioneel zijn.
Ik moest toch even bedenken hoe ik dat zou aanpakken.

Zo heb ik het dan gedaan :
ik haakte eerst de pannenlappen.
Toen deze klaar waren, kon ik ze meten : ze waren 20 x 20 cm.
Uit een stuk stof knipte ik 2 stukken van 20 x 20 cm en 2 stukken van 24 x 24 cm.
Ook knipte ik vulling van 20 x 20 cm.
Ik legde alle stukken van 20 x 20 cm op elkaar en stikte ze op elkaar. Ook maakte ik nog een sierstiksel. Op deze manier zouden de delen ook niet verschuiven of los komen.
Daarna streek ik de randen over van de grootste stukken (24 x 24 cm) : 2 x 1 cm instrijken.
Zo kon ik de randen van het grote stuk over de pannenlappen plooien en leek het alsof ik een biaisband had gebruikt. De hoekjes naaide ik met de hand. De kant met het randje zou de onderkant worden van de pannenlappen. 
Op de bovenkant naaide ik de gehaakte pannenlappen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten