zahra shawl

Het stond al een tijdje op mijn to-do lijstje : een sjaal voor mezelf haken.
Twee jaar geleden haakte ik een driehoeksjaal voor mezelf.
En die sjaal zou ik dag en nacht dragen !
Ik vind hem super.
Maar verandering is ook eens leuk.
Dus, toen ik op een kerstmarkt een mevrouw zag met de perfecte driehoeksjaal, vroeg ik haar of ze die zelf had gemaakt. En ja hoor, bleek ze zelfs een leerkracht breien / haken (mijn droomjob ? misschien wel.)
Ze kon me de naam van de sjaal geven en zo vond ik heel vlug het patroon.
Bleek het ook nog een gratis patroon en gehaakt met Scheepjes !
De wol werd vlug besteld en zo kon ik vorige week aan de slag.
Na enkele drukke dagen is de sjaal toch nog redelijk vlug afgewerkt.

Het gratis patroon kan je hier vinden : Zahra shawl

Dit is mijn versie :




Ik gebruikte dezelfde wol als het voorbeeld van Berniolie :


Deze wol kan je in de webshop hier vinden : www.crochets4U.be

Ik moet zeggen : het haakt heel vlot en het is een supermakkelijk patroon.
Je haakt de sokkenwol met haaknaald 4 mm. Dat is in het begin even wennen. In het begin voel je wel dat je naald wat te groot is voor deze sokkenwol, maar dat went heel vlug.

Ik maakte wel de fout om de lossenketting met dezelfde naald te haken. In het vervolg zou ik mijn lossen haken met een grotere maat haaknaald. 


Veel haakplezier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten