naam naaien op pennenzak

Ik maakte 2 lieve meisjes heel blij met hun gepersonaliseerde pennenzakjes.
Nu de cadeautjes uitgedeeld zijn, kan ik de foto's hier delen.
En meteen ook tonen hoe ik de pennenzakjes personaliseerde.

Uiteraard haakte ik eerste de pennenzakjes.
Aangezien het hier om 2 meisjes gaat waarvan de lievelingskleur roze is, kocht ik 2 roze ritsen (20 cm).
Daarna haakte ik een ketting van lossen, even lang als de ritsen.
Vervolgens haakte ik vasten, aan weerskanten van deze ketting.
En daarna bleef ik verder naar boven haken. De toeren sluit je niet met een halve vaste, maar je haakt gewoon verder over de steken van de vorige toer.

Wanneer je tevreden bent met de hoogte, kan je afhechten en er de rits in naaien. 
Niet mijn favoriete gedeelte !!

Nu komt het leuke : de naam er op naaien.
Eerst zoek je op je pc een mooi lettertype, print de naam uit, knip uit en speld op pennenzak.


Nu kan je eenvoudig over de gedrukte namen naaien, met een kettingsteek :


Nadien verwijder je het papier en tadaaa :


Het papier kan je behoorlijk gemakkelijk verwijderen, eventueel kan je een pincet gebruiken om de laatste restjes te verwijderen.

Naai er nog een bloempje op en je hebt een persoonlijk cadeautje :


veel haakplezier xxx


9 opmerkingen:

  1. Leuk zeg ..ga ik vast eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg ..ga ik vast eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan! Maar zijn het geen vaste die je haakte ipv losse?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel leuk idee zo, en een toffe tip over die namen eerst printen en dan op de zak naaien/borduren! :-)

    Wat natuurlijk ook kan, als je niet van ritsen innaaien houdt -en dat IS inderdaad een lastig klusje- om vanaf de lange zijkant van de ritsen te werken: daar dus in te stof te steken en dan in feite van boven naar beneden te haken.

    Groetjes, Laura

    BeantwoordenVerwijderen