strandtas haken

Met deze laatste zijn alle bestellingen klaar en bij hun nieuwe eigenaar terecht.

De laatste was een strandtas.
Mijn klant wou een gehaakte tas en toonde mij enkele voorbeelden op Pinterest (altijd interessant voor inspiratie).
Aan de hand van de kleurenkaart van Scheepjeswol, koos ze haar kleuren uit.
Ze koos voor Catona (nummers 248 - 247 - 124)

Onderaan wou ze het donkerste kleur.

Dit is het resultaat :


Jammer genoeg heb ik helemaal niet genoteerd of gefotografeerd hoe ik de tas maakte.
Het juiste aantal steken kan ik dus niet zeggen, maar aangezien de tas net klaar is, kan ik wel nog beschrijven hoe ik die maakte.

Ik begon met een bodem : toeren van vasten tot de gewenste grootte van de bodem was bereikt. Daarna haakte ik nog een toer vasten rond de rechthoek en als laatste nog een toer in kreeftensteek.
(kreeftensteek zijn vasten, maar van links naar recht, in plaats van rechts naar links - op mijn YouTube vind je ook een video).
Deze kreefstensteek zorgt voor een mooie rand, want ik wou een rand tussen de bodem en de tas.
Nu, dat bekom je ook door in de achterste lussen van de laatste toer vasten te haken, maar dan hangt de tas aan de bodem vast, alleen door 1 lus. Dat vond ik niet zo stevig.
Daarom haakte ik voor de tas eerst een toer stokjes, maar die haakte ik ROND de laatste toer vasten van de bodem.
Zo ontstond, door de kreefstensteek, een mooie boord.


Daarna was het haken en blijven haken :-)
Eerst een toer alleen stokjes.
Vervolgens een toer : *1 vaste - (2 st overslaan) - 2 l * : herhalen tot het einde
In de derde toer : 3 st rond de 2 l van de vorige toer
Herhaal toer 2 en toer 3 tot het einde.

Dan kwam de voering.
Ik wou haar in de voering ook nog enkele zakjes geven.
Aan de ene kant maakte ik een grote zak, die ze kan sluiten met een grote knoop (een oude knoop, die ik trouwens omhaakte) en aan de andere kant 2 kleinere zakjes. De 2 kleinere zakjes zijn eigenlijk even groot als de grote zak, maar ik stikte nog eens in het midden.




Nu nog een rits tussen de voering en de gehaakte tas en de hengsels omhaken en KLAAR !!

Hopelijk is ze blij met het resultaat :-) 








Nu alle bestellingen klaar zijn en de deur uit zijn, kan ik verder met mijn ander werk : er liggen nog 8 patronen te wachten om af te werken.
Die worden de komende weken gepubliceerd :-) 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten