sjaal in mohair



Deze sjaal werkte ik enkele weken geleden af, maar plaatste hier nog geen foto's.


Half juli begon ik aan deze sjaal.
Na enkele pogingen om te haken met een enkele draad Mohair Rhythm van Scheepjes, moest ik de duimen leggen en toch overschakelen op de breinaalden.
Bij het haken zag ik letterlijk geen steek. Hierdoor was de rand ook niet mooi recht.
Dus, half juli dan maar overgeschakeld op de breinaald.


Het werden breinaalden 5 mm, met een enkele draad Mohair Rhythm.
Voor het eerst gebruikte ik korte breinaalden, met een kabel tussen. Eigenlijk rondbreinaalden dus.
Dat viel me echt heel goed mee !!
Door deze korte breinaalden kon ik me in de zetel nestelen, net zoals met mijn haaknaald.
Want dat is wat ik nu net vervelend vind aan het breien : je moet rechtop zitten en de breinaalden onder je armen klemmen.
Met deze kleintjes dus niet en dat viel heel erg mee.


In het begin was het wel een beetje doorzetten hoor. De eerste naalden breien waren echt wel een beetje vervelend, vooral door de materiaalkeuze, maar eenmaal ik enkele toeren had gebreid, viel het best wel mee. 


Het duurde echter toch nog tot december om deze sjaal af te werken.
Uiteraard werkte ik tussendoor ook aan andere projecten.
Halverwege de sjaal had ik dikke spijt. Misschien had ik de sjaal toch beter wat smaller gemaakt ? Dan zou het vlugger vorderen, maar ik zette door.


Nu ben ik heel tevreden met het resultaat.
We zijn ondertussen al half januari, ik kon de sjaal dus al wel een paar keer dragen en ik vind hem super om te dragen : vederlicht, maar toch lekker zacht en ook onverwacht warm rond mijn nek.


De details : 
De sjaal meet 170 cm x 60 cm. Ik zette 140 steken op en breide alleen maar rechts.
Ik gebruikte 6 bollen Scheepjes Mohair Rhythm van Scheepjeswol en breinaald 5 mm.

Toch wel blij dat hij eindelijk klaar is


Joke



3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sjaal. Nu de sjaal zo breed is, kun je hem op allerlei manieren omslaan en draperen. Goed idee om over te stappen van haken naar breien. Mohair is echt niet fijn om mee te haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik draag hem nu al een tijdje en draag hem elke dag liever. In het begin moest ik wat wennen aan het garen, maar nu vind ik hem zalig.

      Verwijderen
  2. Het je nog een beetje mohair over of waren de 6 bollen volledig op?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen