gehaakte Bliksem McQueen

Een tijdje geleden vroeg iemand of ik Bliksem McQueen zou kunnen haken.
Ik haakte nog nooit een auto, dus durfde niet onmiddellijk 'ja' te zeggen.
Maar na heel wat surfen, vond ik toch een patroon. In het Russisch ...
Gelukkig stonden er grafieken bij. Google vertaalde wel, maar dat leek echt nergens op !
De grafieken kon ik wel makkelijk haken : 1 hokje = 1 vaste
Toen ik alle stukken had gehaakt, leek het mij een echte puzzel om alles in elkaar te krijgen, maar alles paste wonderbaarlijk.
Alleen het vullen was een probleem. Uit gewoonte had ik de auto ferm stevig gevuld. Maar de auto stond gebombeerd en was echt niet mooi.
De enige oplossing is dan om het even weg te leggen, erover nadenken en later terug nemen.
Dat deed ik.
Ik haalde de auto weer open en haalde alle vulling er uit. Toen vulde ik alleen de koffer en naaide met een lange naald 'schutten' door de boven- en onderkant, zodat de vulling van de koffer ook in de koffer bleef. Daarna het middengedeelte, die ik ook weer vast zette en tenslotte de voorkant.
Zo blijft alle vulling waar het hoort en staan de koffer en het voorste gedeelte niet opgeblazen.

Nu ben ik best wel tevreden met het resultaat.

Hopelijk kan ik ook een jongetje hiermee blij maken.

De link naar het patroon : http://asosh1.blogspot.ie/2011/08/simsek-mekkuin-arabamzn-yapls.html




1 opmerking:

  1. Jammer dat er van de wielen geen uitleg straat hoe je die moet haken. Zal eventje zoeken zijn...

    BeantwoordenVerwijderen