vliegengordijn van zpagetti

Deze week ontdekte ik dat mijn vliegengordijn helemaal kapot was.

Dit in combinatie met een berg zpagetti die behoorlijk veel plaats inneemt, groeide een idee.
Eigenlijk broedde het al een tijdje, maar nu moest het echt gaan gebeuren.

Ik kocht 2 borstelstelen en enkele haakjes.

De zpagetti had ik dus nog in overvloed.

Het was mijn bedoeling lange linten zpagetti aan de stok te knopen en daarmee lossenkettingen te haken. Al vlug bleek dat een ongelooflijk werk en ook de lossenkettingen van zpagetti vind ik helemaal niet mooi.

Dus over naar plan B : ik knoopte de slierten zpagetti rond de stok en zorgde ervoor dat ze een beetje langer waren dan nodig. Onderaan zou ik dan enkele lossen haken. Parels zouden misschien gemakkelijk zijn, maar een vorig gordijn met parels zorgde reeds voor heel wat krassen op deur en glas. 
Dus onderaan haakte ik in elke sliert enkele lossen om ze wat te verzwaren en hopelijk zullen ze daardoor beter blijven hangen en zal de wind er minder mee spelen.

Dit is het resultaat :


Ik ben er best tevreden mee. Ik geef toe, de kleuren konden wat vrolijker, wat meer zomers, maar ik wou het doen met wat ik had.

Hopelijk doet het wat het moet : insecten tegen houden.

Voorlopig hangen ze nog vast met spanbandjes. Manlief moet er nog haakjes in boren. Dat kan ik jammer genoeg niet :-) 

Let wel : dit is geen werkje dat je zomaar even doet, ik ben hier toch wel enkele uren zoet mee geweest.

Het voordeel is wel dat deze volledig aanpasbaar is : als er bijvoorbeeld een lint kapot is, kan ik deze gewoon vervangen. 
Ik ontdekte nog een voordeel : deze is volledig stil. Ons vorig vliegengordijn, uit plastic, maakte toch wel wat lawaai in de wind.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten