Letters borduren op deken

Op ongeveer dezelfde manier als de muts maakte ik de naam van een klein meisje op haar deken.
Hier haakte ik de letters wel niet, omdat die anders aan de andere zijde te zien zijn. Ik werkte met naald en draad : in plaats van dan helemaal door te steken, pakte ik een draadje op, zodat er op de achterkant niets te zien is van de letters.
Wanneer de naam op de deken was geborduurd, ging ik met naald en draad nog eens onder elke steek, om ze zo meer reliƫf te geven. Terwijl je dat doet, leg je de aanhechtdraadjes op de letters, zo hoef je achteraf niet veel draadjes weg te werken.

Zo doe je dat met naald en draad :
(maar ik stak de naald dus niet helemaal naar achteren, maar pakte een draadje op)

womans weekly chain stitch how to

Haar deken kon ik op kerstavond als cadeau geven, dus nu mogen de foto's gedeeld worden :




Geen opmerkingen:

Een reactie posten